Pinterest capătă din ce în ce mai mult teren în rândul platformelor sociale actuale, având peste 73 milioane de utilizatori activi și reușind să țină pasul cu alte rețele de socializare prin oferirea posibilității de a cumpăra pin-uri. Interesul crește exponențial odată cu update-ul suferit de toți consumatorii: peste 80% din utilizatorii de Pinterest folosesc device-uri mobile pentru a selecta pin-urile preferate.

Pinterest nu este ca o rețea de socializare clasică de tipul Facebook sau Google+ și nici nu funcționează ca una, e mai degrabă o colecție de  pin-uri, care seamană foarte mult cu o plantormă de căutare și de stocare a notițelor preferate de utilizatori. În mare parte, oamenii caută aici doza de inspirație necesară pentru organizarea unui eveniment, colecționează idei pentru a le pune în practică mai târziu, adună informații pentru a-și dezvolta pasiunile, mai ales că motorul de căutare propus de Pinterest este clasic: poți căuta un cuvânt cheie, pentru care poți adăuga diferite sugestii de filtrare, metodă similară cu opțiunile de căutare Google.

Ceea ce este ne atrage atenția însă, este faptul că abia la doi ani după lansarea platformei au apărut conturilor business (2012), moment în care tot mai multe companii cu o poveste vizuală au început să folosească acest canal de promovare în strategia lor de marketing. Pas cu pas, Pinterest a reușit să devină, pentru unele branduri, principalul canal utilizat pentru a face trimitere la site-ul companiei.

 

Cum te promovezi folosind contul business de Pinterest?

Primul pas în realizarea acestui lucru este crearea unui board de calitate, care să atragă vizitatorii de nișă pe site. Cum faci asta? Nu trebuie să fii expert în ale Photoshop-ului, trebuie doar să ai puțină îndemânare tehnică și creativitate pentru a realiza imagini de calitate, care să atragă atenția și ale căror mesaje scurte să determine privitorii să intre pe site. Mai trebuie să ții cont de câteva elemente:

  • poza să fie tip-portret (pe verticală) și fără fețe umane;
  • culorile să fie vii și intense;
  • să includă cuvinte cheie și hashtag-uri relevante;
  • să fie relevant pentru conținutul site-ului;
  • coerent din punct de vedere estetic față de imaginea brandului.

Dacă ai trecut cu brio de etapele menționate mai sus, probabil te întrebi ce urmează. Ei bine, pasul doi, la fel ca în orice altă rețea de socializare clasică, presupune să interacționezi. Foarte important este să faci acest lucru cu branduri/persoane influente din domeniul în care activezi și să urmărești activitatea acestora. Avantajul acestei platforme este faptul că unește oamenii cu aceleași pasiuni și interese. Ba mai mult, îți oferă posibilitatea de a urmări doar anumite board-uri ale unui brand, fără a fi nevoie să parcurgi toate pin-urile pentru a găsi ceea ce te interesează. Pinterest is saving our time!

Nu uita să fii consecvent. Pin-uiește des, în medie de cinci ori pe zi pentru a deveni vizibil și a avea board-uri demne de urmărit. Dacă într-un board nu adaugi cel puțin zece pin-un, mai bine nu-l crea. Și schimbă pozele de cover destul de des.

Ai ajuns și la pasul trei: analizează activitatea contului pentru a-ți eficientiza strategia de promovare. Sunt două modalități prin care poți face asta: pe de o parte, Pinterest oferă opțiunea de Analytics, prin care poți vedea ce pin-uri aduc cele mai multe repin-uri și trafic către site, ceea ce te ajută să descoperi și ce categorie de audiență îți apreciază cel mai mult postările. Pe de altă parte, poți utiliza Google Analytics pentru a-ți analiza activitate pe Pinterest: ce pin-uri au adus vizitatori pe site și câți au venit de aici. Imediat ce afli ce pin-uri au fost cele mai apreciate, poți dezvolta conținut și imagini în această direcție.

Ultimul pas și poate cel mai important, este conectarea contului business de Pinterest cu un site sau blog, fără o astfel de conexiune eficiența scăzând considerabil. Tocmai de aceea este obligatoriu să incluzi un buton de Pin It și imaginilor de pe site-ul tău, iar dacă acesta este construit pe platforma WordPess, ai nevoie de plugin-ul Pinterest Pin It Button for Images pentru ca imaginile tale și în mod automat articolele, să fie pin-uite.

Crearea și întreținerea unui cont de business Pinterest va aduce multe beneficii brandului. Și nu doar prezența e importantă, la fel cum nu e important să fii prezent pe toate rețelele sociale, ci și creativitatea, coerența sau folosirea strategică a tuturor instrumentelor, care să ducă la creșterea vizibilității și angajamentului.

Author

Monica

Specialist în comunicare și relații publice, pasionată de marketing și promovare neconvențională, creativă și plină de energie