Probabil nu există un singur cel mai bun moment din zi în care putem posta în Social Media, chiar dacă există o tradiție în a studia și a scoate la iveală momentul perfect pentru a face un post pe Facebook, Twitter sau orice altă platformă similară.

Pentru început, uite o listă cu recomandări de care poți ține cont când vine vorba de momentul potrivit și care te pot ajuta să te apuci de treabă pe Facebook:

  • Postează Joi și Vineri în intervalul 13:00-15:00;
  • Fii activ (cu un post, evident) Joi la ora 20:00;
  • În intervalul 13:00-16:00 în timpul săptămânii;
  • După-amiază devreme în timpul săptămânii, dar și Sâmbăta te poți face remarcat;
  • În afara orelor de vârf.

Toate aceste recomandări au la bază cercetări ce le susțin și-i pot face pe marketeri să meargă în direcția potrivită. Dar aproape fiecare studiu scoate la iveală un alt moment perfect pentru a posta în Social Media, ceea ce mă face să trag concluzia că nu există timpul perfect, ci doar momente mai active și, deci, orientative.

Momentul perfect este condiționat de o serie de factori specifici fiecărei afaceri: Care este industria în care activezi? Care este locația pe care o vizezi ca și audiență? Când e audiența ta activă? Cât de mult îți sponsorizezi postările? Răspunzând la aceste întrebări vei avea un punct de plecare, iar în loc să ne concentrăm discuția pe un moment perfect acceptat universal, cred că ar fi mai bine să mutăm ancora pe care este momentul potrivit pentru fiecare afacere în parte, în cazul de față a ta.

Zilnic suntem bombardați de informație. Există mai mult conținut pe Facebook decât oricare dintre noi ar putea să consume, tocmai de aceea algoritmul ce funcționează în secțiunea de News Feed este personalizat în funcție de interese. Cert este că oricând ai posta, concurezi pentru a obține atenția audienței cu cel puțin 1500 de alte postări, iar timpul este doar unul dintre factorii care determină ce conținut apare mai sus sau mai jos.

Fiind conștienți de această concurență, este posibil ca cel mai bun timp pentru a posta să fie și cel mai nepotrivit. Să spunem că un studiu descoperă că postările de Vineri după-amiază sunt foarte eficiente, iar la scurt timp fiecare brand își modifică strategia în acest sens, ceea ce ne face să tragem concluzia că este foarte puțin probabil ca publicul să vadă conținutul nostru, ținând cont de competiția existentă. Același lucru se întâmplă și dacă spunem că e cel mai bine să evităm orele de vârf. Brandurile vor începe să posteze în intervalele vizate până când își dau seama că e timpul să se întoarcă la strategia precedentă.

Și totuși, când putem posta pe Facebook?

Dacă nu există un moment perfect pentru a posta, cum ne decidem ce ore să alegem? Pentru a răspunde la această întrebare, putem aborda problema în două modalități:

  • Postează atunci când calendarul îți spune să faci asta. Când vine vorba de strategia pentru digital marketing, timpul perfect este întotdeauna numai al tău. Din fericire, Facebook are o duzină de date disponibile pentru deținătorii de pagini sau pentru administratori. O înțelegere globală a audienței tale pe Facebook și a modalității în care conținutul tău este privit, îți vor aduce mai mult succes decât rezultatele unor studii realizate pe o varietate de pagini aparținând unor industrii total diferite. De mare folos la acest capitol îți poate fi secțiunea Insights, chiar din meniul de control al paginii de Facebook. Acolo vei putea vedea momentele cele mai uzitate de audiența ta, care sunt materialele preferate, dar și alte trucuri pe care le vei descoperi singur imediat ce termini de citit acest articol. Mai mult, aplicații de tipul Buffer îți pot pune la dispoziție o serie de statistici și sugestii strict conectate de afacerea ta.

 

  • Postează atunci când ceea ce transmiți este relevant. Această varianță este mai puțin științifică, dar mare parte din conținut funcționează cel mai bine atunci când informația este relevantă pentru acel moment. Pentru afacerea ta lucrurile pot fi la fel. Anumite informații pot fi mai relevante pentru audiență decât altele. De exemplu, momentul perfect pentru a distribui un conținut ce ține de lansarea unui nou produs, tinde să fie urmat de anunțul oficial. Sau dacă ai lansat o reclamă pe un post de televiziune local, cel mai bine este să creezi și să distribui conținut pe Social Media la aceleași ore la care este difuzată reclama televizată.

 

În final îți voi mai spune un secret: dacă vrei să ai succes pe Facebook, conținutul trebuie să fie cel mai important factor, nu timpul. Bineînțeles, timpul poate avea un efect benefic dacă timpul este relevant (de exemplu, să distribui informații despre mâncare în jurul prânzului o să-i facă pe oameni să dea click, iar motivul este evident), dar în mod universal succesul în Social Media se bazează pe un conținut de calitate.

Author

Monica

Specialist în comunicare și relații publice, pasionată de marketing și promovare neconvențională, creativă și plină de energie