Deși ți s-ar părea banal că am ales să discut despre hashtag-uri, adevărul este că am devenit atât de obișnuiți cu ele în rețelele de socializare, încât nici nu le mai acordăm atenție când vine vorba de utilizarea lor corectă, eficientă sau de rolul lor într-o postare. Ei bine, scopul oricărui hashtag este de a organiza mai ușor informația și în același timp de a-i ajuta pe utilizatori să găsească mai rapid informații cu privire la un anumit subiect. Așa cum creierul uman se folosește de procesul de categorizare pentru a organiza informația cât mai eficient, la fel și rețelele de socializare au reușit să facă același lucru, facilitând procesul de căutare a informațiilor.

Când au apărut? Primul hashtag a fost utilizat de unul dintre foștii angajați Google în 2007, într-una din postările sale de pe Twitter. Abia doi ani mai târziu (2009), Twitter a adoptat acest curent, fiecare cuvânt sau grup de cuvinte ce aveau însemnul # (diez) în față fiind transformat în hyperlink. Ulterior, acest curent a fost adoptat de tot mai mulți utilizatori, ajungând să fie utilizat în campaniile de marketing ale marilor branduri. Evident, update-ul a fost făcut pe toate rețelele de socializare, astăzi nemaivăzând vreo postare fără însemnele albastre la final.

 

Cum te ajută utilizarea #hashtag-urilor?

Utilizarea acestor cuvinte ce au înainte însemnul menționat îți pot aduce o serie de beneficii. Pentru a face cunoscut un produs sau un serviciu, ai nevoie de o sursă generatoare de interacțiune. Hashtag-urile se dovedesc a fi o sursă excelentă de interacțiune. Așadar, când alegi să folosești un hashtag (sau mai multe) în promovarea afacerii tale, vei avea parte de următoarele beneficii:

Asigură un nivel de optimizare ceea ce te va face să fii descoperit: mai exact, hashtag-urile sunt o modalitate organică de a face disponibil conținutul tău. Mai mult, dacă îți optimizezi hashtag-urile și folosești fraze sau cuvinte cheie specifice industriei în care activezi, șansele să fii descoperit vor crește.

Crește traficul: așa cum am spus și mai sus, hashtag-urile te ajută să fii descoperit de către utilizatorii rețelei de socializare în cauză. Odată ce ești ușor de găsit, cu siguranță acest lucru se va reflecta și în creșterea traficului în social media. Căutările de hashtag-uri specifice unui anumit subiect au loc mereu pe Facebook, Twitter sau Instagram.

„Scurtătură” pentru ambasadorii de brand: poate am mai discutat despre ei, dar pentru că sunt foarte importanți vom relua și aici subiectul. Ambasadorii de brand sunt acele surse de încredere, persoane care lansează mărturii pozitive despre un brand, transmițând astfel mesajul și altor persoane. Pe scurt, ambasadorii sunt o modalitate de propagare a unui mesaj foarte rapid. Mulți consumatori au încredere în recomandările primite în social media de la o persoană publică (sau mai puțin publică, dar care să aibă influență asupra unei anumite categorii de consumatori).

Efortul tău este măsurabil: poți folosi un software de administrare a conținutului distribuit în social media (de exemplu, Sprout Social) și astfel poți urmări hashtag-urile în funcție de canalul utilizat, ceea ce îți poate oferi o imagine de ansamblu asupra lucrurilor cu care clienții tăi rezonează și care îi determină să reacționeze.

Le poți folosi pe mai multe canale: o caracteristică foarte importantă a hashtag-urilor este că le poți folosi pe diferite canale de social media. Astfel, vei putea fi descoperit la fel de ușor de către utilizatori, chiar dacă platforma pe care se află este diferită. Mai mult, utilizarea aceluiași hashtag pe mai multe rețele îți va asigura coerență în comunicare publică.

Hashtag-uri în funcție de platformă

Facebook a introdus opțiunea hashtag-urilor în 2013, iar la câteva luni rezultatele au fost neașteptate. Paradoxal, s-a constatat că postările ce nu utilizau hashtag-uri erau mai apreciate decât cele care foloseau cel puțin un cuvânt marcat. Se pare că opțiunea de căutare a unui hashtag este complicată și nu oferă rezultatele pe care utilizatorul și le dorește. Cea mai eficientă metodă de a descoperi totuși o anumită categorie este de a introduce hashtag-ul în URL-ul paginii (de exemplu, www.facebook.com/hashtag/truefact).

Instagram. Deși hashtag-urile pe această platformă suportă aceleași caractere, numărul acestora este limitat la 30 pentru fiecare postare. De reținut este faptul că postările ce au în descriere mai mult de 11 hashtag-uri se bucură de un succes mult mai mare pe această platformă. Rezultatele căutărilor în funcție de hashtag se face printr-un simplu click pe cuvântul marcat, iar afișarea va fi organizată cronologic. Mai mult, dacă nu ești sigur ce hashtag vrei să folosești, e de ajuns să incluzi doar „#” și sugestiile nu vor întârzia să apară.

Twitter. Sistemul funcționează în același fel și aici și, deși nu există o limită în ceea ce privește numărul hashtag-urilor dintr-o postare, se recomandă ca o postare să nu includă mai mult de 2-3 hashtag-uri. De asemenea, hashtag-urile pot fi incluse oriunde în textul postării, iar sistemul de căutare le va afișa în funcție de data publicării. Este foarte eficient mai ales dacă promovezi un eveniment la care vrei să participe cât mai multe persoane.

Google Plus se diferențiază de alte rețele de socializare prin faptul că nu pot fi create hashtag-uri ce conțin doar cifre. Această platformă a abordat diferit opțiunea hashtag-urilor încă de la început. Postările care au un subiect evident, includ hashtag-uri în mod automat pentru a oferi utilizatorilor informațiile necesare într-un timp foarte scurt. Atunci când realizezi o căutare, Google Plus va afișa hashtag-urile în funcție de popularitate, filtru pe care utilizatorul nu-l poate schimba.

Pinterest. Atunci când incluzi hashtag-uri pe această platformă trebuie să știi că pe acestea se poate da click numai dacă sunt utilizate pentru descrierea unui Pin. Opțiunea de căutare după hashtag oferă toate rezultatele care conțin acel cuvânt, lucru ce poate induce utilizatorii în eroare.

Tu cât de mult folosești hashtag-ul în activitatea de promovare pe rețelele sociale?

Author

Monica

Specialist în comunicare și relații publice, pasionată de marketing și promovare neconvențională, creativă și plină de energie