emoji marketing

Sunt sigură că oricare dintre noi a folosit măcar o dată în viață emotioanele sau emoji și de asemenea, că știm per ansamblu cam care e treaba cu ele. Emoji au devenit parte din vocabularul nostru de zi cu zi, iar un studiu arată că aproximativ 92% din utilizatorii de Internet le folosesc. Emoticoanele au devenit atât de importante încât se bucură și de o zi internațională a lor – 17 iulie.

Pentru că toată lumea le folosește, proprietarii de faceri ar trebui să își compună strategii de marketing ajutându-se de ele, astfel încât să își crească vizibilitatea, cât și rata de engagement de pe Social Media. În scoietatea grăbită în care trăim, emoji facilitează comunicarea deoarece putem transmite mult mai simplu stări sau orice altceva.

Acum vom ajunge la partea interesantă – De ce funcționează emoji marketing? În primul rând, am putea spune că e la modă și aproape tot ce e la modă prinde bine la public și are impact, însă nu trebuie să uităm și că omul reacționează foarte bine la emoții, iar emoji la baza lor tomai asta transmit. Emoji ajută la crearea unei imagini umane, dar facilitează și încrederea unui brand. În Social Media, compania ta poate transmite mesaje jucăuse, care să trezească atenția utilizatorilor și care în cele din urmă pot deveni chiar virale.

Citește și articolul despre publicitatea video pe Facebook, s-ar putea să fii interesat.

Oare ce trebuie să respect,m atunci când vrem să realizăm o campanie de Emoji Marketing? Mai jos te așteaptă câteva reguli:

  1. Folosește emoticoanele în mesaje relevante pentru brandul tău și pentru ceea ce vrei să transmiți.
  2. Dacă un mesaj nu are nevoie de un emoticon, nu-l încărca. Keep it simple, cum ziceam și în alte articole.
  3. Nu complica mesajele prin codificareaa lor cu emoticoane, 1-2, maximum 5 sunt de ajuns dacă se pliază perfect pe mesaj.
  4. Oferă mesaje fără emoticoane violente sau care ofensează!
  5. Ori de câte ori vrei să adaugi un emoticon, gândește-te dacă își are locul în mesajul tău. Dacă răspunsul tău este nu, ar fi bine să elimini emoji-ul.
  6. Nu îți obliga audiența să răspunda tot prin emoji, lasă-i liberi, pentru că ei decid ce vor face.
  7. Nu uita că mare parte din utilizatorii care folosesc emoji folosesc un mijloc mobil, așa că optimizează-ți mesajul pentru mobil.
  8. Testează, testează și iar testează! Încearcă mesajele pe un public restrans și verifică-le impactul. Dacă funcționează cum trebuie, poți lărgi audiența.

Tu ce părere ai despre emoji marketing? Merită să apelezi la o astfel de campanie sau consideri că e doar un trend trecător? În cazul în care vrei să-i dai o șansă, te sfătuiesc să verifici campaniile firmelor mari pentru a-ți face o idee mai amplă despre această strategie.

Author

Maria

Hello! Sunt Maria, am 21 de ani și sunt studentă la Comunicare și Relații Publice, UAIC, Iași. Sunt o persoană foarte curioasă și sunt pasionată de copywriting, Social Media și publicitate.