Poveștile au reprezentat întotdeauna un lucru esențial în strategiile de marketing de succes, și prin povești nu mă refer la acele basme din copilărie, care își au și ele un rol bine stabilit în domeniul promovării, ci la acelea care vorbesc despre brand ca și când ar fi o persoană. Aceste povești ne permit să construim o personalitate pentru brand, iar apoi să creăm o conexiune cu toți consumatorii.

Dar cum putem face asta dacă postările din Social Media ar trebui să fie scurte?

Se pare că sunt multe modalități prin care putem face asta, iar astăzi vom vorbi despre cele potrivite pentru Facebook:

  1. Scrie povestea întreagă într-o postare

Un studiu realizat pe mai bine de trei mii de postări a scos la iveală faptul că postările mai scurte care trimiteau la un link (cele sub 120 de caractere) au avut o rată a click-urilor mai mare decât în cazul postărilor mai lungi (peste 280 de caractere). Dar asta nu e tot! Postările mai lungi au avut rezultate mai bune la secțiunea „Alte click-uri”, cum ar fi butonul de „Citește mai mult”, care apare de obicei la postările de acest gen. Acest lucru scoate în evidență faptul că oamenii au cules tot ce aveau nevoie din textul postării, fără a mai fi nevoiți să dea click pe link-ul atașat. Acest lucru este minunat, mai ales dacă încerci să spui o poveste și nu să atragi trafic pe site.

Pont: Dacă vrei ca urmăritorii tăi să-ți citească poveștile despre clienți sau companie (în loc să-i redirecționezi spre un site), ar funcționa mai bine dacă ai scrie o postare mai lungă pe Facebook, în loc să faci un rezumat al poveștii sau să pui un titlu atrăgător. Spune povestea întreagă.

  1. Creează un album foto

O imagine vorbește cât o mie de cuvinte, iar mai multe imagini ne spun și mai multe cuvinte.

Crearea unui album foto este o altă metodă prin care putem distribui o poveste celor care ne urmăresc. Această strategie este perfectă pentru evenimentele pentru care ai multe poze de postat. Mai mult decât atât, Facebook redistribuie întreg albumul atunci când adaugi noi imagini în el, ceea ce face ca mai mulți oameni să vadă acele materiale.

Pont: ori de câte ori organizezi sau participi la un eveniment, invită-ți colegii să facă poze și roagă-i să ți le trimită. Apoi creează un album foto cu cele mai bune imagini.

  1. Poți produce un clip video mai lung

Uneori chiar și o colecție de imagini ar putea să nu fie de ajuns pentru a spune o poveste pe care o ai în minte. Poate ar trebui să iei în considerare posibilitatea realizării unui video dacă ai resursele și timpul necesare. Clipurile pe Facebook pot avea cel mult 120 de minute, ceea ce le fac perfecte pentru poveștile mai lungi. Mai mult, algoritmul din spatele News Feed prioritizează aceste clipuri care reușesc să atragă vizualizări.

Pont: colectează testimoniale video de la cei mai mari fani ai tăi sau mesaje de la colegi și încorporează-le într-un colaj video numai bun de pus pe Facebook.

  1. Intră în transmisiune directă pe Facebook

A fi autentic e elementul cheie pentru storytelling și nu este o altă modalitate mai reală decât să faci un live prin care să te conectezi cu audiența. Este o idee bună să faci asta mai ales că Facebook oferă un statut privilegiat acestor tipuri de video, ceea ce le face să apară mai sus în News Feed atunci când sunt în desfășurare și chiar și după.

Pont: pare greu să faci un live fără să te pregătești, dar încearcă să creezi un fir al poveștii utilizând o structură în trei acte (introducere, punct culminant, încheiere) pentru clipul tău. Poți alege să faci un video în care oferi niște sfaturi, poate fi un video din spatele „cortinei” sau chiar o sesiune de întrebări și răspunsuri.

 

Momentan ne vom opri aici, iar în zilele următoare îți voi aduce în atenție și alte modalități de a spune povești, potrivite pentru alte rețele de socializare. Până atunci, testează ce ai citit mai sus.

Author

Monica

Specialist în comunicare și relații publice, pasionată de marketing și promovare neconvențională, creativă și plină de energie