Acum câteva zile scriam prima parte din acest subiect foarte complex. Tot atunci spuneam că poveștile au reprezentat dintotdeauna o modalitate ușoară de a realiza o strategie bună de marketing și că ele au stat de multe ori în fața unui brand de succes. Ce nu ți-am spus atunci este faptul că Facebook nu este singura platformă de socializare pe care o poți folosi pentru a spune povești captivante, alte rețele pot de asemenea folosi aceeași strategie, doar că în alte moduri.

Ei bine, cred că ți-ai dat seama deja că în acest articol vei afla cum să apelezi la povești pe o altă platformă. Deci, despre ce crezi că discutăm azi? Exact, Instagram.

Instagram este o platformă foarte populară de socializare. Deși inițial a fost creată special pentru persoanele care își doreau să distribuie materiale foto, nu după mult timp brandurile au înțeles că este loc și pentru ele. Așa au apărut conturile de Instagram pentru companii, care reușesc să păstreze o legătură strânsă cu utilizatorii lor, fiindu-le mult mai ușor să comunice și să primească feedback.

Așadar, să revenim la subiect. Cum spunem povești pe Instagram? Și în cazul acestei platforme sunt câteva modalități de pus în aplicare:

  1. Creează o poveste utilizând Instagram Caption

În timp ce o imagine de o calitate înaltă este foarte importantă pentru Instagram, o imagine ce te captivează cu adevărat poate completa cu siguranță o poveste.

Pont: în următoarea ta postare distribuie o scurtă poveste despre acea imagine cu mai mult de trei propoziții. Ar putea fi de ajutor să menționăm că acest tip de capturi pentru Instagram sunt limitate la 2200 de caractere, iar după trei rânduri de text descrierea va fi trunchiată printr-o elipsă.

  1. Spune o poveste vizuală cu profilul tău de Instagram.

O modalitate creativă de a distribui pe Instagram este prin a folosi mai multe postări pentru a crea o imagine mare pe profilul tău. Când lucrurile sunt făcute ca la carte, rezultatul poate fi impresionant.

Pont: dacă se potrivește cu stilul tău de pe Instagram sau dacă vrei să experimentezi noi idei, creează o imagine (mare) pe profilul tău utilizând trei, șase sau nouă imagini normale. Instagrid te va ajuta să faci acest lucru, iar dacă preferi să utilizezi mai degrabă Photoshop, dimensiunile recomandate pentru fiecare imagine sunt de 1080 x 1080 pixeli.

  • Imagine cu 3 cadrane: 1080 pixeli înălțime și 3240 pixeli lățime;
  • Imagine cu 6 cadrane: 2160 pixeli înălțime și 3240 pixeli lățime;
  • Imagine cu 9 cadrane: 3240 pixeli înălțime și 3240 pixeli lățime.
  1. Conținut generat de utilizatori

La fel ca și pe alte rețele, utilizatorii Instagram pot crea conținut pentru brandurile preferate prin adăugarea în postări a hashtag-urilor specifice acelui brand și chiar prin etichetare. Este o modalitate simplă de a transmite că oamenii sunt mulțumiți și că sunt dispuși să povestească despre asta.

Pont: încurajează-ți urmăritorii de pe Instagram să posteze fotografii cu hashtag-ul brandului tău și promite-le că ai să repostezi o parte din acele conținuturi sau că ai să trimiți un mic cadou celui care are cea mai bună imagine.

  1. Creează un video scurt

Multe companii utilizează deja Instagram pentru a distribui videoclipuri cu povești scurte. Spre deosebire de Facebook unde un video poate avea și 120 de minute, Instagram permite ca un video să aibă maximum 60 de secunde. Dar această constrângere poate duce la crearea unor povești extrem de creative. Poveștile bune pot fi spuse în câteva clipe.

Pont: creează un video scurt prin care să prezinți istoria companiei. Acest video nu trebuie să aibă un scenariu ca să funcționeze. Mai poți ține cont și de următoarele lucruri:

  • Rămâi pe subiect – asta nu înseamnă că un clip trebuie să fie extrem de scurt, folosește acele 60 de secunde din plin;
  • Utilizează capturi de ecran care te pot ajuta să spui povestea;
  • Utilizează o descriere care să continue ideea din video;
  • Clipurile pătrate sunt mai populare decât cele landscape, dar poți experimenta cu amândouă;

  1. Instagram Stories

Bineînțeles, există chiar o secțiune care poartă acest nume. Chiar dacă nu există o limită de povești pe care le poți posta pe zi, 10 materiale pe zi sunt mai mult decât suficiente. În 10 imagini poți distribui destul conținut pentru o zi.

Pont: transformă ultima postare de pe blogul tău într-o serie de povești Instagram. Poți folosi un mix între imagini și clipuri sau poți crea ilustrații grafice utilizând un program specializat. Dimensiunea recomandată pentru Instagram Stories este de 1080 pixeli în lățime și 1920 pixeli în înălțime.

 

Pentru moment, ai destule informații de pus în aplicare. Ce-ar fi să le încerci chiar acum?

 

Author

Monica

Specialist în comunicare și relații publice, pasionată de marketing și promovare neconvențională, creativă și plină de energie