De la poze cu farfurii frumos aranjate de persoane specializate și până la videoclipuri de tipul unboxing pentru ultimul gadget apărut pe piață, oamenii iubesc să împărtășească experiențele lor cu un anumit brand în Social Media.

Acest tip de conținut este cunoscut drept conținut generat de utilizatori (user-generated content – UGC), care este construit de consumatorii reali ai unui brand și distribuite pe conturile personale ale acestora, fără a primi nimic în schimb.

Multe branduri au început să distribuie UGC-uri pe platformele sociale utilizate, pentru a beneficia de o dovadă socială, ceea ce determină oamenii să adopte un anumit comportament față de un produs sau serviciu în funcție de ceea ce fac alții, în sensul de confirmare socială. Și în timp ce consumatorii sunt de multe ori de acord cu acet tip de conținut, considerându-l mai de încredere decât cel creat de brand în sine, există opinii diferite între generații când vine vorba de interacțiunea cu UGC-uri.

Olapic, o agenție specializată în conținutul generat de utilizatori, a realizat un studiu pe consumatori de toate vârstele pentru a determina cum interacționează aceștia cu mesajele, reușind să scoată la iveală faptul că 76% din oamenii chestionați consideră UGC-urile mai demne de încredere decât conținutul branduit. Cu toate acestea, există diferențe semnificative între ce tipuri de UGC-uri preferă generația Millennials (persoane născute în perioada 1980-2000) și generația Baby Boomers (persoane născute după cel de-al doilea Război Mondial), cât și platforma pe care o utilizează cel mai mult.

Citește graficul de mai jos pentru a învăța cum să inspiri consumatorilor încredere prin folosirea de conținut creat de utilizatorii tăi în Social Media.

Author

Monica

Specialist în comunicare și relații publice, pasionată de marketing și promovare neconvențională, creativă și plină de energie