Suntem recunoscători pentru toate cercetările realizate pe tematica Social Media. Toate aceste studii ne-au oferit de-a lungul timpului idei mărețe pentru a ne îmbunătăți strategia de marketing, ne-au ajutat să înțelegem psihologia din spatele comportamentelor utilizatorilor și ne-au făcut să fim mai buni strategi și marketeri în sfera online.

În rândurile ce urmează îți voi aduce în atenție o serie de rezultate din studiile realizate pe tematica Social Media, rezultate ce ți-ar putea da noi idei de pus în aplicare.

  1. Facebook este de două mai popular decât următoarea cea mai cunoscută rețea de socializare

79% din adulții americani sunt pe Facebook, de două ori mai mult decât adulții de pe Instagram (32%), ceea ce ne duce la concluzia că Facebook este încă cea mai populară platformă de socializare. Ce este și mai interesant este faptul că utilizatorii Facebook sunt mult mai implicați decât cei de pe alte rețele, studiile arătând că 76% dintre cei care dețin un cont pe această platformă, îl accesează zilnic.

  1. Mai bine de o treime din utilizatorii de pe Instagram și-au creat un cont doar pentru a-i „monitoriza” pe ceilalți.

Sună ciudat, dar este adevărat. Un studiu realizat la Universitatea din Alabama pe tema motivației de a utiliza Instagram a scos acest lucru la iveală. Clasamentul motivelor ar fi:

  • Supraveghere: oamenii utilizează Instagram pentru a vedea ce fac apropiații lor.
  • Documentare: mulți utilizatori folosesc platforma pentru a găsi momentele cheie din viața unui om (asta pentru că Instagram arată ca un întreg album foto despre viața cuiva).
  • Popularitate: oamenii vor să pară cool și să câștige tot mai multă popularitate; atunci când au noi urmăritori sau când primesc like-uri, nevoia lor psihologică de a fi văzuți și apreciați este satisfăcută.
  • Creativitate: oamenii își demonstrează creativitatea prin postările ce le pun în valoare abilitățile.

Concluzie: trebuie să înțelegi obiceiurile audienței tale, cât și motivația de a folosi Instagram sau alte rețele de socializare, ceea ce ți-ar putea îmbunătăți strategia indiferent de ce platformă folosești.

  1. 62% din adulții americani citesc știrile din Social Media.

Social Media a schimbat modul în care consumăm și digerăm informațiile de tipul știrilor. În loc să ne uităm la televizor, să ascultăm radio sau să citim un ziar, din ce în ce mai mulți oameni utilizează Social Media ca sursă de încredere pentru informații.

Poți profita de acest lucru prin distribuirea de informații relevante pentru publicul tău pe pagina destinată afacerii pe care o ai. E o modalitate simplă de a demonstra că poți fi considerat o autoritate în domeniu, mai ales dacă materialele sunt de calitate.

  1. Social Media poate îmbunătăți loialitatea consumatorilor

Implicarea în Social Media are efecte pozitive asupra percepției unui brand, asupra loialității, dar poate genera un soi de recomandare prin viu-grai.

De reținut este faptul că utilizatorii care își văd brandurile preferate în social media dezvoltă relații mai strânse cu acestea, în detrimentul celor care sunt deficitare la acest capitol. Mai mult, ideea de a fi conectat în permanență cu brandul preferat, oferă o aură de umanizare brandului, el fiind văzut ca o persoană și nu ca un obiect.

 

Putem aplica și în România aceste sfaturi? Desigur! Identifică audiența și apucă-te de treabă!

Author

Monica

Specialist în comunicare și relații publice, pasionată de marketing și promovare neconvențională, creativă și plină de energie