Nu știu cum ești tu, dar o mare parte dintre noi suntem absolut încântați de Social Media. Asta pentru că a devenit parte din viața noastră, sau, cum ar spune scepticii, este o extensie care ne alimentează ego-ul. Personal, nu vad Social Media ca pe ceva negativ, ci mai degrabă ca pe o unealtă de care dispunem în situații diverse.

Ținând cont de faptul că Facebook este accesat zilnic de 66% din populația globală, iar în fiecare secundă sunt create cinci noi profile, trebuie să admitem că Social Media a evoluat foarte repede în ultimii ani, de la platforme care ajută oamenii să fie conectați în permanență cu familiile și prietenii, până la transformarea acestora în oportunități puternice pentru vânzări și brand awareness.

Poate nu ne stă în măsură să facem predicții cu privire la aceste platforme, dar anumite studii scot în evidență potențialul evolutiv al lui 2017. Așadar, iată la ce ne putem aștepta:

  1. Numărul utilizatorilor de rețele sociale va crește cu până la 8%

Cifra 8 poate fi la prima vedere nesemnificativă, dar câteva calcule simple îți vor arăta că numărul celor care se alătură anual rețelelor de socializare este enorm.

Toată această extindere poate ajuta la consolidarea imaginii brandurilor şi la creșterea vânzărilor. Specialiștii în Marketing pot folosi unelte ca Facebook Analytics, care ajută clienții să identifice, recruteze, să creeze engagement și să genereze câştiguri. Mai mult decât atât, pentru cei care sunt ambasadori ai unui brand va fi mult mai uşor să clădească o echipă de Social Advocates. Aşadar, prin expunerea pe care membrii echipei o generează pentru brand folosind propriile canale online, aceştia devin avocaţi ai brandului sau, mai simplu de înțeles, lideri de opinie pentru diferite grupuri de interes.

  1. Video la puterea a treia

Deși vorbim despre sentimente, povestim ce se petrece în cadrul unui eveniment sau cum evoluează un anumit proiect, scriem postări interesante şi adăugăm simboluri, cu siguranţă publicul cu care interacţionăm vrea să fie părtaş la tot ce se întâmplă în jur. Sentimentul de apartenență este vital în social media, iar cea mai bună metodă pentru satisfacerea acestei dorinţe este… LIVE-ul.

Ştiai că Snapchat are zilnic peste 10 miliarde de vizualizări video? Da, se pare că Youtube trece pe locul al doilea şi că evoluţia Snap-ului continuă să aducă oportunităţi interesante în Marketing. Prin urmare, utilizarea video-urilor în conţinutul creat este cea mai de succes unealtă.

Dacă vrei să nu rămâi în urmă, trebuie să concepi o strategie pentru Facebook Live sau să o îmbunătăţeşti pe cea existentă cu una de-a dreptul ieşită din comun.

  1. Statisticile ne vor influența deciziile

Fie că foloseşti Buffer, Google Analytics sau alte înstrumente de analiză, este necesar să îţi urmăreşti permanent acţiunile, pentru a putea construi şi ulterior implementa cele mai potrivite strategii pentru brandul tău.

Ţine cont de faptul că platformele de Social Media permit utilizatorilor să fie la curent cu cele mai noi trenduri, aceştia învăţând astfel mai mult despre produsele şi serviciile companiei. Mai mult decât atât, clienţii se pot alătura unei comunităţi, pot oferi feedback şi pot profita de promoţii. Însă cel mai important lucru pe care îl pot oferi analizele şi ulterior strategia creată este ajutorul oferit acestora în luarea unei decizii informate de cumpărare.

  1. Lasă-te surprins!

Facebook a lansat Marketplace, Reactions, Instant Articles, Facebook Live şi a cumpărat Whatsapp, Instagram, Oculus Rift, Masquerade, Two Big Ears Ltd, Eyegroove.

Instagram a venit cu Stories şi Business Tools. Twitter a lansat Moments şi Customer Support Features şi a plătit pentru Peer şi Magic Pony Technology, iar noua achiziţie Microsoft este LinkedIn. Da, Social Media va continua să ne surprindă.

Ca marketeri / antreprenori trebuie să fim la curent cu orice trend lansat care ar putea schimba jocul din online. Ne dorim să stăpânim strategii eficace şi astfel să atingem rezultatele dorite într-un mod sigur şi eficient.

Aşadar, trebuie să ştim ce să folosim în planul de lucru şi la ce tactici să renunţăm pentru a ne atinge obiectivele.

Author

Monica

Specialist în comunicare și relații publice, pasionată de marketing și promovare neconvențională, creativă și plină de energie