Culorile ne influențeaza emoțiile în nenumărate feluri. De fapt studiile au arătat că decizia unui consumator de a cumpăra/ultiliza un produs nou sau nefamiliar este în mare parte influențată de culoarea brand-ului. Culorile pe care le alegi determină dacă brand-ul tău va fi unul de succes sau nu.

În urma unor studii de piață iată ce trebuie să știi despre culori

 

color-colorful-colourful-colours-instrument-Favim.com-310717

 

 

Nu trebuie să alegi doar o culoare principală!

Foarte multe brand-uri populare cum ar fi Google sau eBay folosesc mai mult de o culoare principală pentru a atrage atenția asupra lor. Iar asta nu doar pentru că pot, ci pentru că, culorile pot stârni anumite emoții și influența anumite trăsături psihologice lucruri care atrag oamenii catre brand-ul lor.

De exemplu, eBay, vinde o gamă variată de produse –de la lenjerie intimă la mașini de colecție–, deci, sunt nevoiți să atragă un public țintă cât mai variat și să stărnească multiple emoții legate de brand-ul lor.

 

 

Culorile contează:

 

15077a0

 

Ai privit vreodată la un brand întrebându-te de ce au ales acele culori? Dacă te gândești la galben, te gândești la McDonalds. Dacă te gândești la Roșu și Alb, te gândești la Coca Cola. O multitudine de brand-uri globale atribuie o mare parte din succesul acestora culorii brand-ului și cât de ușor de recunoscut sunt din această cauză de publicul țintă.

Verdele, de exemplu, este asociat cu natura iar foarte multe brand-uri ce promovează produse organice sau naturale folosesc verdele ca și culoare principală. Aceeași culoare principală o au și companiile ce oferă servicii ecologice, arborifere, medicale sau naturiste.

Negrul este cel mai adesea folosit în servicii cum ar fi cele de avocatura sau consultanță deoarece oferă o alură de putere și asertivitate. Negrul poate oferi de asemenea și o alură sexy de aceea multe brand-uri populare de încălțăminte si îmbrăcăminte tind să o folosească.

Poți avea cel mai cool logo sau cel mai bun slogan de marketing, dar ele pot primi o atenție infimă spre deloc dacă sunt reprezentate de culorile gresite. La sfârșitul zilei te vei identifica după culorile brand-ului, logo-ului sau ale site-ului tău.

 

Culoarea contează!

 

Author

Marian

Tehnologia trăia cândva printre noi, iar acum trăim noi în tehnologie.