Cu toţii cred că am observat ce amploare a luat publicitatea pe Facebook în ultimii ani. Vedem foarte multe postări sponsorizate cu evenimente, produse sau branduri. Această rețea care are la bază ideea de platformă de socializare a devenit un mod de a vinde, un loc unde arăţi publicului ce produse a mai realizat firma ta sau cât de îndrăgită e ea. Ca antreprenor, e normal să vezi Facebook că un loc în care spectatorii îţi apreciază sau îţi critică serviciile, în funcţie de caz. Ai un public clar, iar impactul pe care îl poţi avea acolo e enorm.

Anul acesta Facebook vrea să dezvolte puţin publicitatea în mediul online, legându-se de două mari premise: oamenii stau pe Internet din ce în ce mai mult de pe telefon şi le place să vadă filmuleţe. De aceea, Facebook continuă să dezvolte strategia de optimizare a reclamelor video pentru smartphone-uri şi tablete. Un studiu realizat de acest site a arătat că aproximativ 100 de milioane de ore de produs video sunt vizualizate zilnic. De asemenea, cercetătorii estimează că, până în 2020, 75% din totalul traficului mobil va fi realizat prin video-uri.

Creşterea interesului utilizatorilor Social Media pentru acest tip de material le conferă advertiserilor un beneficiu deplin, având un potenţial extraordinar. Cu toate acestea, există anumite aspect importante ale utilizării lor. Printre cele mai importante aspecte în eficientizarea videoclipurilor pe mobil se află în primul rând, design-ul, acesta trebuind să ţină cont de mediul căruia i se adresează, mai exact dacă filmuleţele sunt vizionate de pe diverse modele de telefoane, tablete, etc.

Facebook a realizat un test prin care a comparat variantele de reclame TV cu cele optimizate pentru Facebook, iar rezultatele au fost inedite. În urmă acestui studiu s-a ajuns la concluzia că spoturile publicitare video pentru mobil trebuie să capteze foarte bine şi foarte rapid atenţia utilizatorilor. Tot ceea ce ţine de identitatea vizuală și verbală a unui brand trebuie folosit încă de la începutul filmuleţului. Accentul trebuie să cadă pe vizual, deoarece foarte multe persoane vizualizează video-uri pe modul mute. De aceea este ideal să fie incluse logo-uri sau mesaje text cu impact. Secvenţele care prind cel mai bine la public întruchipează scene din viaţă, folosirea produsului sau scene de acţiune. O altă valoare esenţială care trebuie îndeplinită este flexibilitatea, deoarece nu există niciodată o soluţie garantată şi universală. Totul ţine de pre-testarea spotului, de percepţia publicului ţintă şi de specificul brandului.

Se pare că Facebook-ul nu se opreşte niciodată din evoluţie şi acest aspect este unul foarte bun. Deşi poate părea că acesta va deveni o platforma enervantă şi plină de reclame, ea îi ajută foarte mult pe cei care dețin branduri.

Author

Maria

Hello! Sunt Maria, am 21 de ani și sunt studentă la Comunicare și Relații Publice, UAIC, Iași. Sunt o persoană foarte curioasă și sunt pasionată de copywriting, Social Media și publicitate.